PandemicFlu GR

ΣΟΒΑΡΗ ενημέρωση για την πανδημία γρίπης

Εξέταση για τη γρίπη των χοίρων

38 Σχόλια

Η γρίπη (οποιουδήποτε είδους) στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων διαγιγνώσκεται κλινικά. Αυτό σημαίνει οτι δε γίνεται κάποια εργαστηριακή εξέταση (π.χ. αίματος) για να μπεί διάγνωση. Ο ιατρός κρίνει από τα συμπτώματα και αποφαίνεται οτι ο ασθενής δεν έχει ένα κοινό κρυολόγημα αλλά γρίπη. Κι αυτό γίνεται γιατί η αντιμετώπιση είναι ούτως ή άλλως ή ίδια: πολλά υγρά, ξεκούραση και υπομονή να κάνει τον κύκλο της!

Σκεφτείτε το λίγο: όταν είστε άρρωστοι με πυρετό, βήχα και καταρροή, τι σας νοιάζει να ξέρετε αν είναι γρίπη ή μια απλή «ίωση» (δηλαδή λοίμωξη αναπνευστικού από άλλους ιούς)? Αφού ούτως ή άλλως δεν υπάρχει κάποια ειδική θεραπεία και η αντιμετώπιση είναι η ίδια, όποιο και αν είναι το αίτιο.

Το χειμώνα που θα είμαστε στο αποκορύφωμα της πανδημίας, αν αρρωστήσετε με πυρετό, βήχα και καταρροή, οι πιθανότητες είναι οτι θα έχετε κολλήσει τη γρίπη των χοίρων, αφού αυτή είναι που θα κυκλοφορεί έντονα στην κοινότητα. Αυτό ο ιατρός μπορεί να σας το πει με βεβαιότητα, ΧΩΡΙΣ να κάνει ειδική εξέταση. Πολύ απλά δε χρειάζεται, και -ξαναλέω- δε προσθέτει τίποτα!

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου οι ιατροί θέλουν να επιβεβαιώσουν (ή να αποκλείσουν) τη νόσηση ενός ασθενούς από γρίπη χοίρων. Αυτό γίνεται π.χ. σε περιπτώσεις άτυπων συμπτωμάτων (που δε μοιάζουν δηλαδή με συμπτώματα γρίπης), πολύ βαριάς νόσησης που δε ξέρουν που οφείλεται, ενώ γινόταν μέχρι σήμερα σε όσες περιπτώσεις ήταν ύποπτες για γρίπη χοίρων ούτως ώστε να παρακολουθηθεί η εξάπλωση του ιού στη χώρα μας.

Η εξέταση λοιπόν για τη νέα γρίπη αφορά τη λήψη «ρινοφαρρυγγικού επιχρίσματος» με βαμβακοφόρο στυλεό όπως στο σχήμα:

Ο στυλεός εισάγεται από τη μύτη βαθιά προς τα πίσω, και περιστρέφεται μερικές φορές πάνω στο βλενογόννο ώστε να προσλάβει κύτταρα πάνω στο βαμβάκι:

Αυτό είναι. Δεν υπάρχει εξέταση αίματος ή κάτι άλλο για να τεκμηριωθεί εργαστηριακά η γρίπη των χοίρων. Ακολούθως ο στυλεός βυθίζεται σε ειδικό δοχείο που περιέχει το ειδικό υγρό διατήρησης και μεταφοράς του δείγματος. Αυτό αποστέλλεται στο εργαστήριο, όπου με τη μέθοδο RT-PCR ελέγχεται η ύπαρξη του ιού.

Να είστε σίγουροι όμως οτι το αν θα γίνει η εξέταση αυτή δεν έχει σημασία, γιατί ούτε προσθέτει ούτε αφαιρεί κάτι από την αντιμετώπιση ενός κρούσματος νέας γρίπης. Είτε πάσχει κανείς από γρίπη χοίρων, είτε από εποχική γρίπη, είτε από μια απλή ίωση που κόλλησες στις διακοπές, η αντιμετώπιση είναι η ίδια (μη ειδική, όπως λέμε περισπούδαστα οι επιστήμονες).

Επομένως μην αγχώνεστε για το πως θα γνωρίζετε αν πάσχετε από γρίπη των χοίρων. Δε χρειάζεται να το γνωρίζετε, δεν αλλάζει τίποτα!

Written by hawkeye

21 Ιουλίου 2009 στις 00:18

Αναρτήθηκε στις Γρίπη των χοίρων

38 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Καλημέρα και πάλι,

    Επέτρεψέ μου να σε ρωτήσω κάτι και απάντησέ μου αν σου μένει χρόνος είτε μέσα από κάποιο άρθρο σου είτε με κάποιο e-mail.
    Όπως σου έγραψα και παλιότερα, έχω ένα παιδί 17 μηνών που θεωρητικά ανήκει στις ομάδες υψηλότερου κινδύνου του πληθυσμού.
    Αν υποθέσουμε ότι εγώ επειδή συναναστρέφομαι μέσα από τη δουλειά μου με αρκετό κόσμο καθημερινά, αύριο το πρωί αρρωσταίνω με τη «νέα γρίπη», τί πρέπει να κάνω για να προστατεύσω το παιδί μου; Τί θα μου πρότεινες προκειμένου να μην μεταδώσω τον ιό στα άλλα άτομα του οικογενειακού μου περιβάλλοντος;

    Σε ευχαριστώ πολύ

    Μάριος

    21 Ιουλίου 2009 at 08:46

    • Αγαπητέ Μάριε,

      κατ’ αρχήν αποδέχεσαι το γεγονός οτι δε μπορείς να το προστατέψεις 100%, όπως και το γεγονός οτι κάποια στιγμή θα κολλήσει τη γρίπη από κάπου (ελπίζω αφού πρώτα μεγαλώσει λίγο ακόμα).

      Αυτό που θα πρέπει να κάνεις είναι αν εκδηλώσεις ο ίδιος συμπτώματα γρίπης, να μη πλησιάζεις το παιδί για περίπου μια εβδομάδα. Τόσο κρατάνε τα συμπτώματα. Η μέγιστη μεταδοτικότητα είναι περίπου στις 3 ημέρες, όταν και τα συμπτώματα είναι πιο έντονα.

      Αν πρέπει να φροντίσεις το παιδί ο ίδιος (ενώ είσαι γριπιασμένος), θα ήταν καλή ιδέα να φοράς μια απλή χειρουργική μάσκα, παρ’ότι ΔΕΝ έχει αποδειχθεί οτι προστατεύει.

      Φροντίζεις επίσης να αερίζεις καλά τους χώρους όπου κινείσαι, και ακόμη να πλένεις συνεχώς τα χέρια σου με σαπούνι ή με αλκοολούχο διάλυμα, και οπωσδήποτε κάθε φορά που πιάνεις και φυσάς τη μύτη σου.

      Αυτές οι προφυλάξεις είναι υπέρ-αρκετές.

      hawkeye

      21 Ιουλίου 2009 at 10:03

      • Σε ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκριση…

        Διαβάζοντας την απάντησή σου, μου δημιουργήθηκε μια άλλη ανησυχία: Το παιδί έχει ακολουθήσει πιστά το πρόγραμμα εμβολιασμού σύμφωνα με τον παιδίατρο που το παρακολουθεί. Αν σε περίπτωση νοσήσει κι εκείνο, αύριο το πρωί, τώρα που είναι 17 μηνών, τί πρέπει να κάνω;
        Αυτό που κάνω προς το παρόν είναι να προσέχω όσο μπορώ τις συναναστροφές του και να προσέχω την «συμπεριφορά» του (μην εμφανίσει ας πούμε συμπτώματα). Είμαι νέος γονιός και μπορεί να ανησυχώ περισσότερο από όσο πρέπει, όμως αν θέλεις αυτό είναι το όπλο που έχω προκειμένου να προστατεύσω το παιδί μου…

        Σε ευχαριστώ πολύ και πάλι

        Μάριος;

        21 Ιουλίου 2009 at 11:46

  2. Τίποτα, απλά το φροντίζεις όπως κάθε φορά που κρυολογεί σύμφωνα με τις οδηγίες του παιδιάτρου.

    Κρατάς την ψυχραιμία σου, και αν το δεις να χειροτερεύει (π.χ. να δυσπνοεί ή να είναι ληθαργικό), τότε το τρέχεις στο νοσοκομείο. ΟΧΙ σε άλλη περίπτωση, αν μπορείς να το αντιμετωπίσεις στο σπίτι με αντιπυρετικά πρέπει να μείνει στο σπίτι.

    Σε κάθε περίπτωση τα συζητάς αυτά τα θέματα από τον παιδίατρο από πριν, διότι όταν τον χρειαστείς ενδεχομένως να μη τον βρίσκεις (αν έχουν αρρωστήσει και άλλα 1000 παιδάκια).

    hawkeye

    21 Ιουλίου 2009 at 11:59

    • Είσαι απόλυτα σαφής. Σε ευχαριστώ πολύ για μια ακόμα φορά.

      Θα συνεχίσω να σε παρακολουθώ, συνέχισε την καλή δουλειά!

      Μάριος

      21 Ιουλίου 2009 at 13:23

  3. ΕΧΩ ΜΙΑ ΚΟΡΗ 3,5 ΕΤΩΝ ΜΕ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ 1 ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ 1 ΧΡΟΝΟ!ΕΧΩ ΑΓΧΩΘΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΓΡΙΠΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ!!

    ΜΑΡΙΑ

    22 Ιουλίου 2009 at 13:27

  4. Τίποτα δε πρέπει να κάνεις τώρα.
    Απλά θα συνεννοηθείς με τον παιδίατρό σου, για να σου λύσει τις απορίες και να σου εξηγήσει ποιά είναι τα ανησυχητικά συμπτώματα.

    Αμα η μικρή αρρωστήσει κάποια στιγμή με τέτοια βαριά συμπτώματα (π.χ. υψηλός πυρετός που επιμένει παρά τα αντιπυρετικά, δύσπνοια, ληθαργικότητα, κλπ), θα πας στο νοσοκομείο να την εξετάσουν και πιθανά να της δώσουν αντιϊικά (π.χ. Tamiflu).

    Κι αυτό γιατί είναι σε ομάδα υψηλού κινδύνου εις διπλούν, και λόγω ηλικίας και λόγω διαβήτη.

    hawkeye

    22 Ιουλίου 2009 at 18:22

  5. […] βασική μέθοδος για την εργαστηριακή διάγνωση της γρίπης είναι η λήψη φαρυγγικού επιχρίσματος και ο […]

  6. Γειας,
    ειμαι εγκυος στον τριτο μηνα και ανησυχω ιδιαιτερα τον τελευταιο καιρο με ολα αυτα που ακουω.
    Θα ηθελα να σας ρωτησω σε περιπτωση που μια εγκυος νοσησει απο οποιαδηποτε γριπη τι πρεπει να κανει. Ποια ειναι τα συμπτωματα? Τα δεκατα ειναι συμπτωμα?
    Τους τροπους προφυλαξης τους τηρω αλλα μπορει καποια στιγμη να χρειαστει να παω σε καποια δημοσια υπηρεσια…Εκει τι κανω?
    Συγνωμη για τις πολλες ερωτησεις, αλλα εχω αγωνια και πολλα ερωτηματικα.
    Να ειστε καλα και ευχαριστω εκ των προτερων.

    Μαρια

    27 Αυγούστου 2009 at 22:01

    • Συνεχίζετε κανονικά τη ζωή σας. Τηρείτε τα μέτρα προφύλαξης όσο είναι πρακτικά εφικτό, χωρίς να αγχώνεστε περισσότερο.
      Διαβάστε και εδώ κάποιους γενικούς κανόνες που ελπίζω να σας φανούν χρήσιμοι.
      Σε ότι αφορά ειδικά τις έγκυες, απλώς θα πρέπει να υπάρχει μια αυξημένη επαγρύπνηση για τυχόν σοβαρότερα συμπτώματα. Επίσης να συμβουλεύεστε τον ιατρό σας πιο εύκολα απ’ότι συνήθως, εφ’όσον εκδηλώσετε συμπτώματα γρίπης (ένα από τα οποία ασφαλώς είναι και ο πυρετός ή τα δέκατα). Ο ιατρός κρίνει και ενδεχομένως να σας δώσει αντιϊικά φάρμακα σ’αυτή την περίπτωση, αν και στο πρώτο τρίμηνο της κύησης τα αποφεύγουμε.

      hawkeye

      28 Αυγούστου 2009 at 00:39

  7. Γειά σας.
    Εδω και 20 μέρες έχω γυρίσει απο τις διακοπές.Λιγο πριν γυρισω με ειχε πιασει ενας βηχας.Δεν εδωσα και πολυ σημασια γιατι το θεωρισα φυσιολογικο μετα απο ολα τα παγωτα και τα κρυα ροφηματα που ηπια.
    Μολις επεστρεπσα στην δουλεια μου(ειμαι στο στρατο) ειχαμε μια ασκηση και επρεπε να ειμαι απ εξω…εξω εβρεχε ειχε και κρυο εκεινη την ημερα μεινα μεχρι το βραδυ με εκεινα τα ρουχα, ιδρωσα κι ολασ γιατι ειχαμε πολυ δουλεια..και απο εκεινη την ημερα και μεχρι σημερα ο βηχας δεν εχει σταματησει,ειμαι μπουκομενη σχεδων ολη την ωρα..το μονο που δεν ειχα ηταν ο πυρετος. στον γιατρο ακομα δεν πηγα γιατι δεν το θεωρουσα ανησυχητικο…αλλα εχς αρχισει και ανησυχω. υπαρχει λογος για ανησιχεια? τι θα πρεπει να κανω?

    Έλλη

    20 Σεπτεμβρίου 2009 at 15:20

  8. Η ερώτησή σας αυτή μου δίνει την πάσα για να τονίσω κάτι στο οποίο δεν έχω δώσει έμφαση μέχρι τώρα:

    Το οτι βρισκόμαστε σε πανδημία γρίπης, δε σημαίνει οτι όλες οι υπόλοιπες ασθένειες πάψανε να υπάρχουν!

    Αν δεν το θυμόμαστε αυτό, ιδιαίτερα εμείς οι ιατροί, κινδυνεύουμε να την πατήσουμε όπως στην περίπτωση αυτή όπου η ασθενής είχε μηνιγγίτιδα και οι γιατροί θεώρησαν οτι είχε γρίπη.

    Άρα η ερώτηση που θα είχα εγώ να σας κάνω θα ήταν: πέρσυ, υπό αυτές τις συνθήκες θα πηγαίνατε στον ιατρό?

    Άσχετα βέβαια από την απάντησή σας, εγώ θα σας έλεγα να μην ανησυχείτε, αλλά να πάτε παρόλα αυτά στον ιατρό να σας εξετάσει, να σας δώσει οδηγίες και ίσως κανένα αποσυμφορητικό ή κανένα σιροπάκι βλεννολυτικό, και -το κυριότερο- να σας βγάλει λίγες μέρες ελεύθερη υπηρεσίας.

    Κι ένα μήνυμα προς τους ιατρούς είναι οτι, υπό το φως της πανδημίας γρίπης, ο πήχυς για να δικαιολογούν μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά θα πρέπει να είναι χαμηλότερος.

    Και βεβαίως να προσέχουν πολύ κατά τη λήψη ιστορικού και την κλινική εξέταση, για να μη γίνονται σοβαρά διαγνωστικά λάθη όπως το προαναφερθέν.

    hawkeye

    20 Σεπτεμβρίου 2009 at 17:02

    • Για να μη παρεξηγηθώ: δεν υπονοώ φυσικά οτι έχετε μηνιγγίτιδα, έτσι?

      Εννοώ οτι όπως όλες οι ασθένειες συνεχίζουν να υπάρχουν, το χειμώνα εκτός από τη γρίπη θα κυκλοφορούν και πολλοί άλλοι ιοί που προκαλούν απλές ιώσεις, ή μικρόβια που μπορεί να προκαλέσουν πνευμονία και άλλες λοιμώξεις. Δεν είναι όλα γρίπη.

      Γι’αυτό χωρίς ανησυχία επισκέπτεστε τον ιατρό σας και προσέχετε την υγεία σας.

      hawkeye

      20 Σεπτεμβρίου 2009 at 17:07

      • Σας εθχαρισω παρα πολυ για τιν αμεση απαντηση.
        και καλη συνεχεια στην δουλει που κανετε

        Έλλη

        20 Σεπτεμβρίου 2009 at 17:17

  9. Γεια. Εδω και τρεις μερες εχω πονολαιμο, βηχα, μεγαλη καταρροη απο την μυτη και την πρωτη μερα ειχα πυρετο (γυρω στα 38) και μετα εχω συνεχεια δεκατα (17,4 συνεχεια). Πηγα στον γιατρο ο οποιος μου ειπε να μην παω να κανω τεστ για γριπη μια και θα μπω σε μεγαλυτερο κινδυνο να παω στο νοσοκομειο. Μου ειπε οτι μπορει να ειναι απλη γριπη η νεα γριπη. Μου εδωσε αντιβιωση και σιροπι για βηχα, αλλα ηθελα να ρωτησω αν πρεπει να ανυσηχισω με τα δεκατα που εχω συνεχεια.
    Ευχαριστω

    Μαρια

    1 Οκτωβρίου 2009 at 00:50

    • Όχι δεν πρέπει να ανησυχήσετε, και μπράβο στο συνάδελφο για τον τρόπο που σας χειρίστηκε*.

      * Διατηρώ μόνο μια επιφύλαξη για την αντιβίωση. Η γρίπη είναι ιός, και η αντιβίωση δε κάνει τίποτα στους ιούς, κάνει μόνο στα βακτήρια. Στην Ελλάδα γενικά δίνουμε υπερβολικά εύκολα αντιβιώσεις. Σε κάθε περίπτωση, ο ιατρός που σας είδε έχει καλύτερη άποψη περί της πιθανότητας να πρόκειται για βακτήριο και όχι για γρίπη ή άλλη ίωση.

      hawkeye

      1 Οκτωβρίου 2009 at 01:17

      • Μου εδωσε την αντιβιωση γιατι οπως μου ειπε, οταν ο οργανισμος νοσει και το ανοσοποιητικο συστημα πεφτει, μπορει καποια βακτηρια να βρουν ευκαιρια να αναπτυχθουν. Οποτε για να αποφυγουμε μια επιπλεον μολυνση, ειναι καλυτερα να παρω αντιβιωση (αλλωστε αντιβιωση παιρνω μια φορα στα 2 χρονια οποτε δεν θεωρω οτι μπορει να ειναι κακο – δεν αρρωσταινω συχνα).
        Ευχαριστω πολυ και ελπιζω τα δεκατα να υποχωρησουν συντομα οπως και τα υπολοιπα συμπτωματα.

        Μαρια

        1 Οκτωβρίου 2009 at 01:42

  10. Μόλις πέρασα γρίπη και θέλω καθαρά για ενημερωτικούς λόγους να διαπιστώσω αν ήταν η γρίπη των χοίρων ή όχι. Η εξέταση μπορεί να λάβει χώρα και κατά το στάδιο της ανάρρωσης από τη γρίπη; Επιπλέον, που πρέπει να απεθυνθώ για να κάνω την εξέταση κι αν γνωρίζετε πόσο κοστίζει.

    Ευχαριστώ.

    costas

    14 Οκτωβρίου 2009 at 16:29

  11. Όχι, η εξέταση του ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος ΔΕΝ δίνει αποτέλεσμα μετά την ανάρρωση γιατί δεν αποβάλλονται πλέον σωματίδια του ιού από το βλεννογόνο της μύτης. Δίνει αποτέλεσμα μόνο για όσο διαρκούν τα συμπτώματα, και η ευαισθησία της είναι μεγαλύτερη όταν γίνεται κατά την κορύφωση των συμπτωμάτων (συνήθως 2-3 μέρες μετά την έναρξή τους).

    Μπορεί όμως 6 εβδομάδες μετά να γίνει ορολογική εξέταση (αίματος δηλαδή) για να ανιχνευθούν αντισώματα του οργανισμού έναντι του ιού Η1Ν1. Αυτό συνήθως γίνεται για ερευνητικούς σκοπούς, ώστε μετά από μια σαιζόν γρίπης (την άνοιξη δηλαδή) να εκτιμηθεί σε έναν πληθυσμό το πηλίκο προσβολής, πόσοι δηλαδή πέρασαν τη γρίπη. Είναι οι λεγόμενες «οροεπιδημιολογικές μελέτες».

    Δε ξέρω αν κάποιο εργαστήριο στην Ελλάδα κάνει ορολογική για Η1Ν1, δεν έχω ακούσει κάτι. Δεν είναι δύσκολο πάντως, δε χρειάζεται τεράστια υποδομή για ένα εργαστήριο να το κάνει, μόνο τα αντιδραστήρια χρειάζεται. Το θέμα είναι οτι ακριβώς επειδή όπως τόνισα η εξέταση δεν προσφέρει κάτι, πέρα από την ικανοποίηση της ανθρώπινης περιέργειας του καθενός μας, δεν έχει κανείς λόγο και κίνητρο να την προσφέρει στον κόσμο. Ούτε φυσικά τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν λόγο να την καλύψουν.

    hawkeye

    14 Οκτωβρίου 2009 at 17:14

  12. Συγχαρητήρια για το πολύ ωραίο και κατατοπιστικό blog σας.

    Θα ήθελα να ρωτήσω το ακόλουθο: Γυναίκα 40χρονη καρκινοπαθής που έχει υποβληθεί σε αφαίρεση του όγκου (καρκίνος μαστού πριν από 11 μήνες) και στην συνέχεια σε ακτινοθεραπεία (πριν από 4 μήνες), με όλες τις εξετάσεις σήμερα (αίματος, μαγνητικές, αξονικές) απόλυτα ικανοποιητικές, θεωρείται ότι ανήκει στις ομάδες υψηλού κινδύνου (λόγω πιθανού καταβεβλημένου ανοσοποιητικού ή άλλου λόγου);

    Yiorgos

    9 Νοεμβρίου 2009 at 23:19

    • Δεν έχουμε σαφείς ενδείξεις οτι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος σε μια τέτοια περίπτωση. Δεν πρόκειται για τόσο σαφή ανοσοκαταστολή. Γι’αυτό εναπόκειται στον θεράποντα ιατρό της να συστήσει ή όχι τον εμβολιασμό (υποθέτω εκεί πάει η ερώτηση). Εγώ μάλλον θα έλεγα καλύτερα να εμβολιαστεί.

      hawkeye

      10 Νοεμβρίου 2009 at 00:20

  13. Χαίρεται,είμαι 19 χρονών και σήμερα κλείνω 2 εβδομάδες άρρωστη…τα συμπτωματα ξεκινησαν οχι την τριτη που μας περασε(3 νοεμβριου)αλλα την προηγουμενη με πονολαιμο,καταρροη και εντονους πονους στο θωρακα καθως και το λεγομενο «σφυριγμα»..πυρετο δεν ανεβασα καθολου παρα μονο δεκατα(μεχρι 37,5)..Ωστοσο τα δεκατα κρατησαν μεχρι και το σαββατο(7νοεμβριου)αλλα λιγοτερο για την ακριβεια 37..επισκεφτηκα εναν παθολογο την πεμπτη(5 νοεμβριου)και διεγνωσε αφου με ακροαστηκε βρογχιτιδα και κατω δεξια πνευμονια..Βεβαια κρινω απαραιτητο να αναφερω πως πηρα αντιβιωση claricid συγκεκριμενα(διοτι ειμαι αλλεργικη στις κεφαλοσπορινες)με δικη μου πρωτοβουλια την κυριακη(1 νοεμβριου)..Ο γιατρος τον οποιο επισκεφτηκα μου ειπε να συνεχισω την αντιβιωση για μερικες ακομα μερες και συγκεκριμενα μεχρι την κυριακη που μας ερχεται(15 νοεμβριου)δλδ αφου θα εχουν περασει 2 εβδομαδες απο την πρωτη μερα που πηρα την αντιβιωση…Σαφως βλεπω βελτιωση με το περασμα των ημερων…Υπαρχει περιπτωση να νοσησα τη νεα γριπη,να αναρρωσα λογω αντιβιωσης και να την ξεπερασα?Και αν ναι δυναται να επανεμφανιστει στο μελλον?Θα με συμβουλευατε να κανω καποιες εξετασεις εστω και μετα την ολοκληρωση της αντιβιωσης?

    Υ.Γ.Ζητω συγγνωμη για τις ημερομηνιες και ελπιζω να μη σας προκαλεσαν συγχηση απλως προσπαθησα να ειμαι ακριβης.Ευχαριστω εκ των προτερων.

    Μαρία

    10 Νοεμβρίου 2009 at 23:38

    • Μπορεί να ήταν η γρίπη, είναι μάλλον όμως πιο πιθανό να ήταν πνευμονία από μικρόβιο.
      Αυτό θεώρησε και ο ιατρός σας ως πιο πιθανό και σας έδωσε αντιβίωση.
      Επισημαίνω οτι η γρίπη είναι ιός, και οι αντιβιώσεις δε πιάνουν τους ιούς. Μόνο τα μικρόβια.

      Επίσης οτι η γρίπη δε… παραγκωνίζει όλες τις άλλες ασθένειες. Δεν είναι τα πάντα γρίπη.

      Πάντως αν ήταν γρίπη, πάει την πέρασες για φέτος το χειμώνα, δε ξανακολλάς. Αν αρρωστήσεις θα είναι από άλλο ιό ή μικρόβιο.

      Κάποια ειδική εξέταση να κάνεις δεν υπάρχει σ’αυτή τη φάση, ούτε και χρειάζεται.

      hawkeye

      11 Νοεμβρίου 2009 at 01:16

  14. εγκυος στο 2ο τριμηνο πρέπει να εμβολιαστή ; εγω παχυσαρκος με διαβητη 2 πρεπει να εμβολιαστο;

    ευχαριστω

    Σωτήριος

    19 Νοεμβρίου 2009 at 22:24

    • Ναι, βεβαίως, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΕΕΛΠΝΟ.
      Είστε και οι δύο σε ομάδα υψηλότερου κινδύνου για τη γρίπη, και θα είναι καλό να εμβολιαστείτε.

      hawkeye

      19 Νοεμβρίου 2009 at 22:37

  15. Η κόρη μου σχεδόν 9 χρόνων την Κυριακή 15 Νοεμβρίου έκανε πυρετό (38) που κράτησε λιγότερο από ένα 24ωρο και συνοδευόταν από λίγο βήχα, ακόμα και σήμερα. Η άλλη μου κόρη 10 χρονών έκανε απο το απόγευμα της Κυριακής πυρετό (έφτασε 39,5) και κράτησε ένα τριήμερο. Ο βήχας της είναι πιο έντονος και γενικά είναι πιο ευαίσθητη στο αναπνευστικό της σύστημα. Εδώ και δύο μέρες έχω και εγώ βήχα και μια γενικότερη κούραση. Το τεστ που κάναμε σε μικροβιολόγο έβγαλε την μικρή μου κόρη οριακά θετική και την μεγάλη, με πολύ πιο έντονα συμπτώματα γρίπης, αρνητική. Ο μικροβιολόγος και η παιδίατρος είπαν ότι από την εικόνα των παιδιών συμπεραίνουν ότι έχουν την νέα γρίπη. Πρέπει να κάνω κάποιο επιπλέον τεστ ή να το αφήσω και να περιμένω την εξέλιξη?

    Βασιλάρου Δήμητρσ

    20 Νοεμβρίου 2009 at 22:18

    • Όπως έχω εξηγήσει σε πολλά σημεία στο blog, το τεστ αυτό του μικροβιολόγου (το λεγόμενο «ταχύ τεστ») είναι αναξιόπιστο και παντελώς αχρείαστο για τη διάγνωση της γρίπης. Η γρίπη διαγιγνώσκεται κλινικά.

      Από κει και πέρα πράγματι δε χρειάζεται κάποια άλλη εξέταση. Χρειάζεται παραμονή στο σπίτι, φροντίδα, υπομονή, και ασφαλώς παρακολούθηση και συνεννόηση με τον παιδίατρο ώστε στην απίθανη περίπτωση που τα συμπτώματα του παιδιού δε βελτιώνονται να καταφύγετε στο νοσοκομείο.

      hawkeye

      21 Νοεμβρίου 2009 at 13:34

  16. Καλημέρα σας. Εχω τρία παιδιά και τα δύο μεγάλα (15 και 11 ετών ) νόσησαν από αμυγδαλίτιδα . Ξεκίνησαν πυρετό την Τετάρτη βράδυ 18/11 και το διαπιστώσαμε με εξετάσεις την Παρασκευή εφόσον είχαν υψηλό πηρετό και έντονο πονόλεμο, από την Παρασκευή 20/11 πάιρνουν αντιβίωση OSPEN. Είναι πια ενττελός καλά. Ο μικρότερος γιός μου (4 ετών ) ξεκίνησε την ίδια μέρα Τετάρτη βράδυ 18/11 λίγο βήχα και πυρετό, χωρίς πονόλεμο. Το streptest που κάναμε την Πέμπτη ήταν αρνητικό. Όμως συνεχίζει ο πυρετός και χθές βράδυ 23/11 ήταν 39,9. Η παιδίατρος μας έδωσε αντιβίωση την ίδια ospen και την ξεκίνησε την Κυριακή και την επόμενη μέρα έβγαλε κάποια εξανθήματα. Η παιδίατρος που το πήγα μου είπε οτι μοιάζει με οστρακια αλλά δεν έχει ερεθισμένο λαιμό.Είναι σήμερα η έβδομη μέρα με πηρετό (38 το πρωί). Τι να κάνω : Μήπως είναι η νέα γρίπη; Να κανουμε την εξέταση;

    Ελένη

    24 Νοεμβρίου 2009 at 10:38

    • Δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές μέσω του blog. Θα ήταν παντελώς ανεύθυνο εκ μέρους μου. Εγώ μπορώ να σας πω οτι πλην εξαιρετικών περιπτώσεων δε χρειάζεται εργαστηριακή εξέταση για τη γρίπη, όπως έχουμε πει η γρίπη διαγιγνώσκεται κλινικά.

      Σε κάθε περίπτωση όμως θα κάνετε ότι σας πει η παιδίατρός σας.

      hawkeye

      24 Νοεμβρίου 2009 at 17:31

  17. Καλησπέρα σας,
    Πριν κάποιες μέρες ήταν ο γιος μου άρρωστος με συμπτώματα σαν όλες τις ιώσεις που μπορεί να περάσει ένα παιδί κατά καιρούς, ακολούθησα εγώ και μετά η 18 μηνών κόρη μου (που δεν έχει αναρρώσει) και σήμερα ξεκίνησαν τα συμπτώματα και στον άντρα μου. Σκέφτομαι αν έχει νόημα να κάνουν το τεστ για τη γρίπη. Καταλαβαίνοντας τη μη αναγκαιότητα γι’ αυτή την κίνηση που σαφέστατα γίνεται κατανοητό από το δημοσιευμά σας, ήθελα μόνο να πω ότι δεν είναι θέμα περιέργειας (όπως και η δική μου πρόθεση πριν μέρες να δω αν μπορώ να μάθω μέσω εξέτασης αν έχω αντισώματα – την έχω περάσει τη γρίπη δηλαδή – παίρνοντας αρνητική απάντηση από ιδ. διαγνωστικό κέντρο) αλλά και βοήθεια στη λήψη της απόφασης για το αν θα εμβολιαστεί κάποιος στην οικογενειά μου ή όχι.
    Αν δηλαδή την έχουμε περάσει, γιατί να εμβολιαστούμε; Γενικά γιατί να μην υπάρχει αυτός ο έλεγχος στις μη ευπαθείς ομάδες τουλάχιστον που θα αρχίσουν από την επόμενη εβδομάδα να εμβολιάζονται;
    Περιμένω τη γνώμη σας. Ευχαριστώ

    Πηνελόπη

    29 Νοεμβρίου 2009 at 02:37

    • Κοιτάξτε, είναι πάρα πολύ απλό. Τίποτα σ’αυτή τη ζωή δεν είναι δωρεάν. Μπορούμε για παράδειγμα σε κάθε παιδάκι που χτυπάει το γόνατό του να κάνουμε μαγνητική τομογραφία. Όμως αυτό κοστίζει πάρα πολλά λεφτά τα οποία πιάνουν περισσότερο τόπο σε άλλους τομείς υγειονομικής περίθαλψης. Δεν είναι θέμα οικονομικό με την έννοια οτι να μη δώσουμε λεφτά στην υγεία. Είναι θέμα πεπερασμένων πόρων (η αρχή της «σπανιότητας των πόρων»), τους οποίους πρέπει να αξιοποιήσουμε εκεί που ωφελούν περισσότερο.

      Αν μπούμε στη λογική να κάνουμε εργαστηριακή εξέταση για τη γρίπη με PCR, πρέπει να έχουμε υπόψη οτι κοστίζει 100-150 ευρώ, οτι αναμένουμε να νοσήσουν τουλάχιστον 2.000.000 άτομα, και από αυτούς μπορεί στη διάρκεια του χειμώνα να χρειαστούν και 2 και 3 και 4 φορές εξετάσεις (όσες φορές κρυολογήσουν). Άρα μιλάμε για 5 εκατομμύρια τέστ επί 100 (έστω) ευρώ, δηλαδή για μισό δις ευρώ με το οποίο θα μπορούσαμε να χτίσουμε νοσοκομεία, να πάρουμε νοσηλευτές που μας λείπουν, κλπ.

      Έλεγχος προ του εμβολίου δε χρειάζεται γιατί το εμβόλιο είναι ούτως ή άλλως ασφαλές, και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα αν κάποιος έχει ήδη περάσει τη γρίπη. Τουναντίον στην περίπτωση αυτή το εμβόλιο μπορεί να δράσει και ως «ενισχυτικό» της ανοσίας από εκείνη τη στιγμή και στο εξής. Από την άλλη πρέπει να ομολογήσουμε οτι υπό φυσιολογικές συνθήκες ο εμβολιασμός για τη γρίπη γίνεται ΠΡΙΝ την εποχική έξαρση της γρίπης (ή, φέτος, πριν το πανδημικό κύμα), οπότε κανονικά δεν τίθενται τέτοια διλήμματα. Δυστυχώς εμείς φτάσαμε να κάνουμε τον εμβολιασμό κατόπιν εορτής.

      hawkeye

      30 Νοεμβρίου 2009 at 02:25

  18. ΓΕΙΑ ΣΑΣ!O ΜΙΚΡΟΣ ΜΟΥ ΓΙΟΣ(2,6) ΑΠΟ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 28/11 ΕΧΕΙ ΠΥΡΕΤΟ ΜΕΧΡΙ 39,7.ΜΕ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ( GANDIL KAI PANADOL ) ΕΝΑΛΛΑΞ Ο ΠΥΡΕΤΟΣ ΔΕΝ ΠΕΦΤΕΙ ΚAΤΩ ΑΠΟ 38.ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΡΟΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΥΤΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΒΗΧΑ.ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 30/11 ΤΟΝ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ ΜΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕ ΚΟΚΚΙΝΑ ΛΕΜΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ (PROCEF).ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΓΡΙΠΗ Η1Ν1 ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΨΗΛΟ ΠΥΡΕΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ 3η ΜΕΡΑ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;

    ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΛΚΟΥΤΣΙ ΩΡΩΠΟΥ

    1 Δεκεμβρίου 2009 at 00:34

  19. Το πρώτο, μη γράφετε με κεφαλαία.
    Ναι, υπάρχει περίπτωση να έχει τη γρίπη.
    Αν συνεχίσουν τα συμπτώματα, ή αν επιδεινώνονται, ή αν υποχωρήσουν και στη συνέχεια υποτροπιάσουν, θα απευθυνθείτε σε νοσοκομείο.
    Κατά τα λοιπά μην ανησυχείτε και δώστε την ευκαιρία στο παιδάκι σας να αναρρώσει μόνο του.

    hawkeye

    1 Δεκεμβρίου 2009 at 01:19

  20. καλησπερα.εδω και 5 ημερες ¨σηκωσα¨ 38.5 πυρετο και ειχα φοβερο πονο σε ολο μου το σωμα. Ξημερωματα τησ ιδιασ ημερας η κατασταση μου χειροτερευσε κι με πηγαν στο Νοσοκομειο. Εκει μια ειδικευομενη ιατρος αφου προτιστως μου ζητησε ακτινογραφια γνωματευσε γριπη (ειπε μαλλον ειναι η νεα γριπη) με καλυψε με αντιβιωση και με εστειλε στο σπιτι. Δυστυχως σημερα κλεινω την 5η ημερα, ο πυρετος παιζει ολην την ημερα 37 με 37 και 5 και με αρχισε εντονη καταροή. Πηγα σε ιδιωτη ιατρο ο οποιος αφου δυανασχετηε γιατι το νοσοκομειο δεν μου εδωσαν αμεσως Ταμιφλου μου ζητησε κα αυτος ακτινογραφα η οποια επισης δεν εδειξε τιποτα. Ανησυχώ γιατι τα δεκατα και η κκουχια σε ολο μου το σωμα συνεχιζεται. Ειναι φυσιολογικο να περναει αυτη η κατασταση τις 5 μερες? Μηπως με κανει καμια αλλη παρενεργια? (ειμαι 43 και δεν εχω καπιο αλλο υποκειμενο νοσημα).
    Ευχαριστω

    Γιώργος

    1 Δεκεμβρίου 2009 at 21:30

  21. Καλησπερα γιατρε.Και μενα ο γιος μου εχει εδω και δυο ημερες πυρετουλη.ανωτατο 38,5.πριν απο τον πυρετο για καμια εβδομαδα ειχε μπουκωμα.τον πηγα στον γιατρο και μου ειπε οτι ειναι λιγο ερεθισμενος ο λαιμος του κ αν χειροτερεψει (μεχρι τοτε δεν ειχε πυρετο) να του δωσω procef.τον πηρα σημερα κ ειπε ας την ξεκινησω καλυτερα.χτες το βραδυ ηταν πολυ ανησυχος λογω πυρετου βεβαια..λεω να περιμενω να δω πως θα ξημερωσει..εσεις τι λετε???ευχαριστω!

    κατερινα

    4 Δεκεμβρίου 2009 at 20:24

  22. Καλημέρα σας!Είμαι 18 χρονών και είμαι μαθητής Λυκείου!Ο διπλανός μου συμμαθητής είχε νοσήσει από την νέα γρίπη.Μετά απο μία εβδομάδα επέστρεψε στο σχολείο.Παρ όλα αυτά έχει βήχα και καταρροή ακόμα.Μήπως θα πρέπει να αλλάξω θρανίο και μπορεί να μεταδόσει την γρίπη ακόμα?Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    αχιλλεας

    6 Δεκεμβρίου 2009 at 05:32

  23. Προς Γιώργο: δυστυχώς πέραν της ανάπαυσης στο σπίτι και της παρακολούθησης από ιατρό (και της άμεσης προσφυγής στο νοσοκομείο με την πρώτη επιδείνωση των συμπτωμάτων) δε μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο. Πράγματι η γρίπη μπορεί να κρατήσει αρκετές μέρες, κι αυτό ίσως είναι ανησυχητικό. Το tamiflu μπορείτε να το πάρετε, όμως όπως έχω εξηγήσει σε άλλα σημεία του blog η αποτελεσματικότητά του είναι αμφίβολη όταν δεν το ξεκινά κανείς χρονικά κοντά στην έναρξη συμπτωμάτων. Απλά είναι το μόνο φάρμακο που έχουμε. Η ειδικευόμενη συνάδελφος θα μπορούσε να σας το ξεκινήσει, δε την κατηγορώ όμως γιατί αφ’ενός οι οδηγίες του ΚΕΕΛΠΝΟ και του υπουργείου είναι λίγο θολές σ’αυτό το σημείο, αφ’ετέρου διότι η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων θα αναρρώσουν χωρίς tamiflu. Εν πάση περιπτώσει, και επειδή σας απαντώ με καθυστέρηση, ελπίζω να έχετε πλέον αναρρώσει πλήρως.

    Προς Κατερίνα: το μόνο που μπορώ να σας πω, με δεδομένο οτι… δεν είμαι ο ιατρός που εξέτασε τον γιό σας, είναι οτι η γρίπη δεν εξαφανίζει όλες τις άλλες ασθένειες. Δεν είναι όλα γρίπη. Από κει και πέρα ακολουθείτε τις οδηγίες του ιατρού σας.

    Προς Αχιλλέα: θα μπορούσε ο διπλανός σου να έχει τη γρίπη, ή και οποιαδήποτε άλλη ίωση. Ανεξάρτητα από αυτό, και όπως θα πρέπει να κάνει κανείς με κάθε άνθρωπο που νοσεί με συμπτώματα από το αναπνευστικό, χρειάζεται προσοχή και τήρηση των κανόνων υγιεινής. Κυρίως από τη μεριά του ίδιου του ασθενή. Από την άλλη, δεν είναι καλή και η πλήρης κοινωνική απομόνωση. Αν δε νιώθεις άνετα, καλύτερα άλλαξε θρανίο. Αν πάλι ο συμμαθητής σου φροντίζει να μη βήχει πάνω σου, να χρησιμοποιεί χαρτομάντηλο, να πλένει τακτικά τα χέρια σου (π.χ. χρησιμοποιώντας αλκοολούχα υγρά η εμποτισμένα μαντηλάκια), και δε μοιράζεστε στυλούς και άλλα αντικείμενα, τότε στη θέση σου δε θα είχα πρόβλημα να κάτσω δίπλα του. Ακόμη η αίθουσα διδασκαλίας πρέπει να αερίζεται καλά, τουλάχιστον στα διαλείμματα.

    Να τονίσω επίσης οτι η γρίπη δεν είναι τόσο μεταδοτική σε ατομικό επίπεδο, και συγκεκριμένα ο κάθε ασθενής κολλάει κατά μέσο όρο μόνο 1.1 με 1.2 άλλους ανθρώπους. Όμως επειδή όποιον είναι να κολλήσει κανείς τον κολλάει γρήγορα, και επειδή φτάνουμε να νοσούν πολλοί άνθρωποι ταυτόχρονα, γίνεται εύκολο κάποιος να κολλήσει από οπουδήποτε. Μπορεί και εσύ Αχιλλέα να κολλήσεις, χωρίς να είναι σίγουρο οτι την κόλλησες από το συμμαθητή σου. Το λέω γιατί πολλές φορές βλέπω ασθενείς βέβαιους για το που κόλλησαν γρίπη, και ορισμένοι έτοιμοι και να κατηγορήσουν. Να ξέρουμε οτι δεν είναι έτσι.

    hawkeye

    6 Δεκεμβρίου 2009 at 11:52

  24. Γειά σας,
    πριν 15 ημέρες ξεκίνησε ξαφνικά πονόλαιμος ο οποίος πέρασε μετά απο 2-3 ημέρες (με την βοήθεια του AlpenKraft – Γερμανικό σιρόπι ευκαλύπτου, μέντας κ.λ.π). Κατόπιν ξεκίνησε μια μικρή φαγούρα στο στήθος (στέρνο) η οποία μου έφερνε ένα μικρό βηχαλάκι κατα της διάρκειας της ημέρας και πολύ έντονη φαγούρα και βήχα το βράδυ (και πόνος στο στήθος και στην πλάτη που μάλλον οφείλοταν στον έντονο βήχα). Την 8-9η ημέρα πήγα σε παθολόγο ο οποίος αφού με εξέτασε (στηθοσκοπικά) είπε ότι δεν υπάρχουν ακροαστικά και οι πνεύμονες είναι καθαροί παρά μόνον ένας ερεθισμός της τραχείας οδού. Πρότεινε να μην πάρω κάποια Αντιβίωση (πυρετό δεν είχα) και μου έδωσε ένα βροχοδιασταλτικό σιρόπι (Choledyl) και κάποια φακελάκια αντιχρεπτικά. Με το σιρόπι ο βήχας υποχώρησε μόνο για 1,5 ημέρα και επανήλθε μέχρι και σήμερα (15η ημέρα) όπου το βράδυ ήταν πολύ έντονος (με έντονη φαγούρα στο στέρνο). Απο την χθεσινή ημέρα (Πέμπτη) είχα ενημερώσει τον παθολόγο μου ότι δεν γίνεται τίποτα και μου είχε πει να με δει την Δευτέρα αν δεν μου έχει περάσει. Σήμερα (Παρασκευή) αισθάνομαι σημάδια μικρής κόπωσης (όπως λίγο πριν σε πιάσει πυρετός) και πόνους στο στήθος και στην πλάτη που μάλλον οφείλονται στον έντονο βήχα της χθεσινής βραδυάς. Τον ξαναπαίρνω τηλέφωνο και του λέω πως αισθάνομαι και προκειμένου να έχω πυρετό αύριο (Σάββατο) και να τρέχω σε Νοσκομεία (με ακτινογραφίες, κορτιζόνες, ορούς κ.λ.π.) να μου δώσει κάτι διαφορετικό για τον βήχα. Τελικά μου είπε να πάρω την Αντιβίωση PROCEF 500 mg για 5 ημέρες και ότι θα με βοθήσει πάρα πολύ. Τώρα ήρθε η ώρα των ερωτήσεων: 1) Τι στο καλό είναι αυτό που έχω? 2) Λοίμωξη άνω αναπνευστικού ή κάποια αλεργία? 3) Να πάρω την Αντιβίωση ή να περιμένω μερικές ημέρες ακόμα? 4) υπάρχει πιθαονότητα να πάθω πνευμονία αν δεν πάρω την αντιβίωση? 5) Να πάρω Aerolyn για τον βήχα που μάλλον είναι καλύτερο και να μην πάρω αντιβίωση? 6) Είναι αυτό που έχω γρίπη των χοίρων σε ελαφριά μορφή? 7) Μήπως είναι κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα ??

    Σας Παρακαλώ απαντήστε μου το συντομότερο δυνατόν λόγω του ότι η αντιβίωση αυτή είναι .. πανάκριβη 😦

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    Σωτήρης

    22 Ιανουαρίου 2010 at 12:55


Αφήστε απάντηση στον/στην Σωτήριος Ακύρωση απάντησης