PandemicFlu GR

ΣΟΒΑΡΗ ενημέρωση για την πανδημία γρίπης

Μην ακούτε τα κανάλια

4 Σχόλια

Σιγά τη σοφία θα μου πείτε….

Είναι τρομακτικό το πόση παραπληροφόρηση μπορούν να μεταφέρουν οι δημοσιογράφοι για ένα θέμα το οποίο εμφανώς δε γνωρίζουν, και δεν κατανοούν.

Το CNN δεν είναι τυχαίο που για chief medical correspondent έχει τον -νευροχειρουργό παρακαλώ- Sanjay Gupta. Τα ιατρικά θέματα είναι ευαίσθητα και πρέπει να έχεις γερές γνώσεις για να τα παρουσιάζεις δημοσιογραφικά, δηλαδή πρέπει να είσαι γιατρός. Αλλιώς λες… πατάτες, μπροστά σε εκατομμύρια τηλεθεατές.

Το χειρότερο είναι οτι βγάζουν στα κανάλια και ανθρώπους που γνωρίζουν τα θέματα, όμως δε τους αφήνουν να μιλήσουν και έτσι εκφράζονται αποσπασματικά. Κάποιοι το κάνουν λόγω πίεσης του τηλεοπτικού χρόνου, κάποιοι άλλοι το κάνουν συνειδητά και επίτηδες ώστε να παραπληροφορήσουν. Χειρότερος απ’ όλους είναι ο παρακάτω κύριος (ο… δεξιά):

Χειρότερη παραπληροφόρηση και καταστροφολογία δεν έχω ακούσει ποτέ μου. Στη δεύτερη θέση έρχεται ο κ. Ευαγγελάτος. Όχι οτι οι υπόλοιποι είναι καλύτεροι: απλώς είναι άσχετοι με το θέμα, και παρουσιάζουν προχειροφτιαγμένα ρεπορτάζ που προκαλούν τεράστια σύγχυση.

Πλάι στους δημοσιογράφους έχουμε τους πολιτικούς. Ο «αντί του υπουργού», διοικητής του ΕΚΕΠΥ κος Ευσταθίου:

και ο περίλαμπρος υπουργός μας κ. Αβραμόπουλος (εδώ δίπλα στον κ. Ευσταθίου και στον κ. Πιερρουτσάκο, πρόεδρο του ΚΕΕΛΠΝΟ):

Τις τελευταίες εβδομάδες, έχω ακούσει από το στόμα αυτών εδώ τόσες που τ’αυτιά μου έχουν αρχίσει να βουϊζουν. Φοβούνται μήπως πανικοβάλουν τον κόσμο, και τελικά τον πανικοβάλλουν διά της ανικανότητάς τους, και για τους λάθος λόγους.

DISCLAIMER: Το blog αυτό ΔΕΝ λειτουργεί πολιτικά ή κομματικά, ΔΕΝ το ενδιαφέρει η πολιτική ή τα κόμματα, και ΔΕΝ κάνει αντιπολίτευση. Στόχος του είναι η ενημέρωση για τη γρίπη και μόνο, ακριβώς γιατί πολιτικοί + δημοσιογράφοι δεν κάνουν το καθήκον τους. Μην ερμηνεύετε με κομματική διόπτρα ότι λέω.

Ιδιαίτερα τις τελευταίες 24 ώρες με την έξαρση των κρουσμάτων και με τη σημερινή συνέντευξη τύπου, έχουν ειπωθεί τόσες που έχω φρίξει. Δε ξέρω από που ν’αρχίσω και που να τελειώσω.

Πραγματικά θα μου πάρει εβδομάδες να θίξω όλα τα θέματα γύρω από τη γρίπη, να επιλύσω όλες τις απορίες και τα ερωτήματα, και να διορθώσω όλες τις ανακρίβειες και τους μύθους που έχουν ακουστεί. Κάθε μέρα θα προσπαθώ να έχω και ένα post, που να ενημερώνει για μια πλευρά της υπόθεσης «γρίπη των χοίρων». (Λέω «θα προσπαθώ» γιατί έχω και τη δουλειά μου ως ιατρός, και ο χρόνος μου είναι περιορισμένος).

Στο μεταξύ, σε όσους διαβάζετε το νέο αυτό blog έχω να πω το εξής:

Μην ακούτε τι σας λένε τα κανάλια και οι πολιτικοί.

Και παρότι για τα κανάλια δε θλίβομαι καθόλου, δε νιώθω καθόλου άνετα που σας παροτρύνω να μην ακούτε τους πολιτικούς. Σε μια πολιτισμένη χώρα (π.χ. Αγγλία) το τι λέει το υπουργείο υγείας είναι η πλέον υπεύθυνη ενημέρωση. Δυστυχώς στην Ελλάδα δε συμβαίνει αυτό, και δε νομίζω οτι λέω κάτι που δεν είναι ήδη γνωστό.

Στο μεταξύ αν ψάχνετε για μια υπεύθυνη δημοσιογραφική κάλυψη της πανδημίας γρίπης, σας παραπέμπω στο… αγγλικό BBC. Η κάλυψή του είναι πραγματικά έγκυρη, χωρίς χονδροειδή λάθη.

Ιστοσελίδα του BBC για τη γρίπη

Τα υπόλοιπα θα τα θίξουμε στην πορεία….

Written by hawkeye

15 Ιουλίου 2009 στις 21:40

Αναρτήθηκε στις Γρίπη των χοίρων

4 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. σε ευχαριστουμε για την εξαιρετικη σου ιδεα να ενημερωνεις υπευθυνα ,χωρις πανικο και παπαρολογιες..
    επιτελους 1η φορα διαβασα για τη γριπη Η1Ν1…….και ΚΑΤΑΛΑΒΑΑΑΑ χωρις να παθω ταχυκαρδιες – πανικο – εγκεφαλικο….

    να σαι καλα

    αλεξανδρα

    17 Ιουλίου 2009 at 09:16

  2. […] Γι’αυτό το συμπέρασμα είναι: μη πανικοβάλλεστε, ενημερωθείτε, πάρτε τα μέτρα σας μέσα σε λογικά πλαίσια, και περιμένετε να δείτε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Και σε καμμία περίπτωση μην ακούτε τις ανοησίες των καναλιών! […]

  3. […] ακούσατε ήδη από τις ειδήσεις, επειδή όμως σας έχω πει να μην ακούτε τα κανάλα, εγώ θα επικεντρωθώ στην εβδομαδιαία έκθεση του […]

  4. Μην ακούτε τα κανάλια και μη διαβάζετε τα μπλογκς. Να πιστεύετε μόνο τα μάτια σας!
    http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_7403.html
    Μεταλλάχτηκε ο ιός και το κατάλαβε μόνο το τροκτικό;

    codehealth

    13 Νοεμβρίου 2009 at 18:51


Σχολιάστε